Uitloggen
winkelmand
Menu
Filters
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.

Ruilen & Retourneren

Op deze pagina vind je onze voorwaarden omtrent ruilen en retourneren. 



Kies hieronder snel voor een onderwerp of ga verder naar beneden op de pagina voor alle informatie per onderwerp. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Het ruilen of retourneren van je winkel aankoop is mogelijk binnen 30 dagen en online aankoop is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling
  • Het artikel dient te allen tijde ongebruikt te zijn en verpakt in de originele verpakking met aangehecht prijskaartje of sticker.
  • Het passen van kleding ziet Expresso niet als gebruik.
  • Vergeet de aankoopbon/retourformulier niet!
  • Retourneren van aankopen van andere partners of andere partnerwebshops kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden.

Retourneren per post
Online aankopen kunnen per post geretourneerd worden. De portokosten zijn voor eigen rekening. Je kunt zelf een vervoerder kiezen en het pakketje opsturen naar ons retouradres (zie onderstaand). 

Wat zijn de retourvoorwaarden van online aankopen?
Het retourneren van je online aankoop is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Retourneren van winkelaankopen of van andere partnerwebshops dan expresso.be kunnen niet verwerkt en gecrediteerd worden. 

Hoe wordt mijn online aankoop gecrediteerd?
Online aankopen die worden teruggestuurd bij een Bpost of PostNL(BE) pakketpunt moeten voorzien zijn van het ingevulde retourformulier. De retourbetaling gebeurt automatisch binnen 3-5 dagen na ontvangst van de retourzending. Wanneer dit bedrag daadwerkelijk op jouw rekening staat, verschilt per bank en hangt af van de betaalwijze. Via Bancontact / Maestro kan dit 1 á 2 werkdagen extra kosten. Wanneer het gaat om een creditcardbetaling kan het maximaal 31 dagen extra duren. Bewaar het verzendbewijs (Track&Trace-code) tot jouw retourzending is gecrediteerd. In geval van verloren van het pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code.
Mocht u uw bestelling in meerdere delen hebben ontvangen, dan verloopt de verwerking van uw retourzending ook in delen. Daarom kan het voorkomen dat je niet alle geretourneerde producten terugziet in 1 overzicht, maar in losse berichtgeving.


Kan ik mijn online aankoop retour sturen per post vanuit België?
Je kunt jouw retourzending, in originele verpakking, retour sturen. Plak de verpakking dicht en plak het bijgeleverde retourlabel op de verpakking. Zorg dat het label goed zichtbaar is. Geef jouw pakket af bij een Pakketpunt naar keuze. Let op: Je krijgt een ontvangstbewijs van jouw retourzending. Bewaar dit verzendbewijs (Track&Trace-code) tot jouw retourzending is gecrediteerd. In geval van een verloren pakket kan uitsluitend een onderzoek gestart worden met deze code. Zonder code kan het pakket niet gecrediteerd worden. Zodra wij jouw bestelling retour hebben ontvangen, wordt dit per e-mail aan je bevestigd. Aan een retourzending per post zijn eigen kosten verbonden. Wil je meerdere orders retour sturen? Voeg de orders samen, maak niet van elke order een aparte retourzending.

Retouradres:
Expresso
Ninoofsesteenweg 37
1750 Lennik


Waardebon of Member tegoed gebruikt bij een online aankoop?
Wanneer je bij jouw online aankoop gebruik maakt van een Expresso Waardebon, Verjaardagsbon, Welkomstbon of Member Tegoed wordt deze waardebon weer geheractiveerd zodra jouw bestelling retour ontvangen is. De waardebon wordt per rato per artikel verrekend. Stuur je een artikel van een online bestelling retour? Dan zal dit kortingsbedrag in mindering gebracht worden op het terug te betalen bedrag. De ingeleverde korting ontvang je terug in de vorm van een waardebon. Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de waardebon niet meer geheractiveerd worden.

Kortingscode gebruikt bij een online aankoop?
Wanneer je voor jouw online aankoop gebruik maakt van een kortingscode, wordt de korting over de bestelde artikelen verdeeld. Stuur je een artikel retour van de bestelling, dan vervalt de korting voor dit artikel. Stuur je de hele bestelling retour, dan vervalt de hele korting. Zodra de geldigheidsdatum is verstreken kan de kortingscode niet meer gebruikt worden op bestellingen. Neem dan even contact met ons op. Het kan zijn dat je retour niet goed is verwerkt of dat de betaling niet is gelukt. We kunnen met jouw gegevens de retour zoeken en zorgen voor een oplossing.

Wanneer ontvang ik de verzendkosten retour bij het retourneren van mijn bestelling?
Je krijgt de door jou betaalde verzendkosten retour wanneer:
  • Je de gehele bestelling retourneert
  • Er een artikel uit jouw bestelling is beschadigd, verkeerd geleverd of niet correct geleverd. Indien dit het geval is, neem dan contact op met [email protected]

Wij gebruiken cookies om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, de website te blijven verbeteren en u gepersonaliseerde content en advertenties te kunnen tonen. Bij het accepteren van de cookies gaat u akkoord met de plaatsing van alle cookies. In de cookie instellingen kunt u eventueel de niet-essentiële advertentie cookies uitschakelen. Voor meer inhoudelijke informatie over cookies en onze omgang met privacy, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid en onze privacy policy.